Hämeen Heimoliitto ry
Kotiseututyötä vuodesta 1925

Huomionosoitukset

Pöytälippua, pronssista ansiomitalia ja adressia voi ostaa Heimoliiton toimistosta, Linnankatu 1, Hämeenlinna.
Tilauksen voi tehdä myös sähköpostilla toimisto(at)hameenheimoliitto.fi
Postitse toimitettaviin tilauksiin lisätään toimituskulut.

Heimoliiton ansiomitali

Mitalin on suunnitellut kuvanveistäjä Heikki Häivänoja, ja sitä on myönnetty vuodesta 1965 alkaen.

Mitalia on kultaisena, hopeisena sekä pronssisena. Mitalin aiheena on Hämeen vanha linna; ylinnä tornilinna, alla Vanajavesi ja takana esilinnarakennukset, jotka kuvastavat Hämeen historiaa. Kääntöpuolella muuriankkuriryhmä, mikä kuvaa Heimoliiton yhdistävää, kokoavaa ja rakentavaa toimintaa. Reunassa on Jalmari Finnen kirjoittaman Häme-laulun alkusanat: "sua katson synnyinseutu, sä kallis Hämeenmaa.

Kultaisen mitalin myöntää Heimoliiton hallitus erittäin merkittävistä saavutuksista  Hämeen ja hämäläisen kulttuurin puolesta. Mitali on numeroitu.

Hopeisen mitalin myöntää anomuksesta Heimoliiton hallitus. Mitali myönnetään tunnustuksena ansiokkaasta elämäntyöstä Hämeen ja kotiseudun hyväksi. Esityksen mitalin myöntämisestä voi tehdä kotiseutuyhdistys, kunta tai muu yhteisö. Esitys tehdään kirjallisena. Mitalin lunastusmaksu on 70 euroa.
Voit tulostaa hakulomakkeen sivun alareunasta tai kirjoittaa vapaamuotoisen hakemuksen Heimoliiton hallitukselle.

Pronssista mitalia yhdistykset ja yhteisöt voivat ostaa oman harkintansa mukaisesti annettavaksi kotiseututyössä ansioituneille. Mitalin hinta on 50 euroa.

kulta.gif           pronssi.gif              hopea.gif

viiri.gif

Heimoliiton pöytäviiri

Hämeen Heimoliitolla on virallisesti hyväksytty pöytäviiri.  Viiri on tarkoitettu onnittelu-, vierailu- ja kotikäyttöön ja sen voi antaa merkkipäivälahjana tai muuna tunnustuksena kotiseututyössä sekä kunnallis- ja järjestötoiminnassa

ansioituneille hämäläisille. Viirin hinta on 35 euroa. Voit tilata lipun nettikaupasta tai ottamalla yhteyttä toimistollemme.

Heimoliiton adressi

Adressia voidaan käyttää onnitteluihin ja surunvalitteluihin. Hinta on 7 euroa. Adressin voit tilata nettikaupasta tai ottamalla yhteyttä toimistollemme.